Ім’ям Аллага Милостивого, Милосердного! | |
1. | Клянуся зіркою, коли падає вона! |
2. | Не заблукав ваш товариш і не збився зі шляху. |
3. | Це не пристрасть говорить, |
4. | адже це — одкровення, яке відкривається йому! |
5. | Навчив його цього наділений великою силою, [1] |
6. | прекрасний виглядом. Він піднявся |
7. | на найвищий небосхил, |
8. | а потім зійшов та наблизився. |
9. | І був на відстані двох польотів стріл або ще ближче, |
10. | і відкрив рабу Його те, що відкрив, |
11. | і не обмануло його серце в тому, що він бачив. |
12. | Невже ж ви будете сперечатись про те, що він бачив? |
13. | Він бачив ще і його друге сходження – |
14. | біля окраїнного лотосу, |
15. | навколо якого знаходиться сад притулку. |
16. | І тоді накрило лотос те, що накрило. [2] |
17. | Не відхилився погляд його та не заблукав. |
18. | Він побачив найбільше знамення свого Господа. |
19. | Чи ж бачили ви аль-Лят та аль-Уззу? |
20. | І ще цю, третю з них — Манат? [3] |
21. | Невже вам — чоловіки, а Йому — жінки? |
22. | Такий розподіл був би несправедливим! |
23. | Вони — ніщо інше, як імена, вигадані вами та вашими батьками. Аллаг не відсилав про них жодного доказу! Вони йдуть лише за здогадками і тим, чого прагнуть душі, тоді як прямий шлях від Господа вже прийшов до них! |
24. | То невже людина отримає те, чого бажає? [4] |
25. | Аллагу належить життя наступне й нинішнє! |
26. | Скільки ж на небесах ангелів, заступництво яких не принесе ніякої користі! Лише деяким Аллаг дозволить заступитися за тих, за кого бажає, і ким вдоволений Він! |
27. | Воістину, ті, які не вірують у наступне життя, називають ангелів жіночими іменами. |
28. | У них немає знання про це, і йдуть вони лише за здогадками, а здогадка ніяк не замінить собою істини. |
29. | Відійди ж від того, хто відвернувся від згадки про Нас та не побажав нічого, окрім земного життя! |
30. | Ось межа знання їхнього! Воістину, Господь твій краще знає тих, хто збився зі шляху Його, і Він краще знає тих, хто йде шляхом прямим. |
31. | Аллагу належить все, що на небесах і на землі, щоб Він відплатив злочинцям за вчинки їхні, і відплатив якнайкраще тим, які творили добро, |
32. | які уникають великих гріхів та розпусти, окрім незначних провин. Воістину, Господь твій охоплює прощенням усе. Він краще знав вас, коли творив вас із землі, і коли ви були зародками в утробах матерів ваших. Не прославляйте самих себе, бо Аллаг краще знає тих, які богобоязливі. |
33. | Чи ти бачив того, хто відвернувся, |
34. | жертвував мало, а потім припинив взагалі? |
35. | Невже він знає потаємне так, що бачить його? |
36. | Чи ж йому не розповіли про те, що у сувоях Муси |
37. | та Ібрагіма, який виконав обіцяне? |
38. | Жодна душа не понесе тягар іншої душі. |
39. | Воістину, людина отримає лише те, до чого прагне. |
40. | І побачать прагнення її, |
41. | а потім вона сповна отримає винагороду! |
42. | У Господа твого — кінцева межа, |
43. | і це Він дарує сміх і плач, |
44. | і це Він дарує смерть і життя, |
45. | і це Він створив пару — чоловіка та жінку — |
46. | із краплі, яка витікає, |
47. | і це Йому належить творення наступне, |
48. | і це Він наділяє багатством і майном, |
49. | і це Він — Господь Сіріуса, |
50. | і це Він знищив перших адитів, |
51. | і самудитів, не залишивши нікого! |
52. | А ще раніше за них — народ Нуха, а вони були ще більш несправедливими та непокірними. |
53. | І вигубив перекинуті селища, [5] |
54. | які накрило те, що накрило. |
55. | У яких же милостях Господа твого ти сумніваєшся? |
56. | Цей застерігач такий самий, як і перші застерігачі. |
57. | Наблизилось те, що наближається, |
58. | І не відверне його ніхто, крім Аллага! [6] |
59. | Невже ви дивуєтесь цій розповіді, |
60. | смієтесь, а не плачете, |
61. | та ще й розважаєтесь? |
62. | Вклоніться ж Аллагу та поклоняйтеся Йому! |
[1] У цьому та наступних аятах мова йде про ангела Джібріля (мир йому!), якого бачив Пророк, мир йому і благословення Аллага!
[2] Мова йде про ангелів, світло Господа чи «невідомі нам кольори» (ібн Касір).
[3] «Богині», яким араби поклонялися в доісламські часи.
[4] Аль-Багаві коментує: «Невже невіруючий вважає, що отримає те, чого бажає та до чого прагне — заступництво ангелів?»
[5] Відповідно до тлумачення ат-Табарі, мова йде про Содом і Гомору.
[6] Як свідчить аль-Багаві, йдеться про День Воскресіння.